Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Websitet ejes og drives af

Adresse: Restrup Kærvej 80, 9240 Nibe

Mail: klik her

Vi bestræber os på at besvare dine henvendelser hurtigst muligt, dog maksimalt 5 hverdage. 

Fragt

Vi leverer kun med dao og GLS. Leveringerne følger pågældende transportørs forretningsbetingelser. Modtager du en pakke, der er tydeligt beskadiget, skal du helst nægte modtagelse af forsendelsen eller på fragtbrevet notere “modtaget med forbehold for senere kontrol og optælling af indholdet”. Har du taget imod forsendelsen og opdager en skade, bedes du kontakte www.magnetcovers.dk med det samme og anmelde skaden. Det er altid en god idé at tage nogle billeder af hele forsendelsen, af fragtbrevet derpå samt af eventuelle skader. Vi hjælper meget gerne i disse sager, så send gerne alt dokumentation til os, og vi vil gå videre med sagen.

3.1. Vigtig leveringsinfo!

Bemærk, at det desværre ikke er muligt for dao og GLS at levere til alle ikke-brofaste øer i Danmark, hvorfor de vil blive leveret til den nærmeste pakkeshop.

Hvis en pakke ikke afhentes indenfor fragtselskabets frist, så indsamles den på fragtselskabets vilkår. En uafhentet pakke returneres ikke til afsender, hvorfor du ved fortrydelse af købet skal afhente pakken i den pågældende pakkeshop og returnere den på normale vilkår. Er en pakke ikke afhentet indenfor den angivne periode, kontakt derfor fragtselskabet. Returneringer til pakkeshops accepteres ikke, og skal ske med omdeling jf. afsnittet om returnering.

3.2. Sådan leveres pakkerne

Ved valg af dao omdeling til privat leveres din forsendelse i din postkasse eller på adressen, hvorved pakken anses som værende leveret. Ved valg af GLS tillader du GLS at benytte DepositService, hvilket betyder, at hvis ikke, at du er hjemme, så kan GLS stille og leverer din pakke et passende sted på adressen efter deres valg. Ved brug af GLS tillader du derved en levering med DepositService, hvilket også tydeligt fremgår ved kassen.

3.3. Om fjernordrer
Fjernordrer sendes til dig fra vores fjernlager. Du modtager først tracking nr., når dao eller GLS har modtaget pakken fra fjernlageret. Alle fjernordrer har en leveringstid på 1-14 hverdage, hvilket fremgår både på produktsiden og på din ordrebekræftelse.

3.4. Fragtpriser:

Ved køb for mindst 499,- får du gratis levering ved valg af dao pakkeshop.

På www.magnetcovers.dk har du følgende fragtmuligheder.
dao omdeling (24 timers levering): 35,00 DKK
dao pakkeshop (24 timers levering): 35,00 DKK
GLS-Erhverv (1-2 hverdages levering): 59,00 DKK
Afhentning på lager (Aalborg): 0,00 DKK

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr ”

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) – Før du gør brug af denne bedes du meddele din fortrydelse på denne side.

Til:

Restrup Kærvej 80
9240 Nibe

E-mail: klik her
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den:   
Modtaget den:
Forbrugerens navn: 
Forbrugerens adresse:  
Forbrugerens underskrift:     
Dato: 
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Betaling

Vi modtager betaling med VISA, VISA Dankort, VISA Electron, Mastercard, Mobile Pay og JCB.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer. Ved en uretmæssig indsigelse på en betaling, vil du blive godtgjort vores indsigelsesgebyr af 180 kr. + moms.

Du kan også betale med bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

Betal også via Viabill

Du kan også betale med Viabill: https://viabill.dk/forretningsbetingelser/

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.

Vigtig leveringsinfo!

Bemærk, at det desværre ikke er muligt for dao og GLS at levere til alle ikke-brofaste øer i Danmark, hvorfor de vil blive leveret til den nærmeste pakkeshop.

Hvis en pakke ikke afhentes indenfor fragtselskabets frist, så indsamles den på fragtselskabets vilkår. En uafhentet pakke returneres ikke til afsender, hvorfor du ved fortrydelse af købet skal afhente pakken i den pågældende pakkeshop og returnere den på normale vilkår. Er en pakke ikke afhentet indenfor den angivne periode, kontakt derfor fragtselskabet. Returneringer til pakkeshops accepteres ikke, og skal ske med omdeling jf. afsnittet om returnering.

Levering til udland

Levering til udland indenfor EU, betales fragt. Levering til udland udenfor EU, herunder Grønland og Færøerne betales fragt.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

OBS: Hvis du ønsker at returnere et køb udenfor de 14-dages fortrydelsesret, så har vi 30 dages udvidet returret, hvor du kan få konverteret dit køb til en kuponkode* svarende til prisen ex. fragt og ikke i kontanter. Kuponkoden kan ikke benyttes på fragten, eller ved i forvejen nedsatte varer eller kombineres med andre kuponkoder, tilgodebeviser, kampagner eller lignede. Og kuponkoden kan heller ikke udbetales.
* Kuponkode/tilgodebevis tilbuddet gælder kun på lagerførte varer, og kan ikke benyttes/tilbydes hvis en vare fx er udgået i mellemtiden eller lignede.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Husk dette!

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til os her på standardfortrydelsesformularen

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Alle varer skal afhentes og sendes retur ved fortrydelse af levering. Du kan således ikke nægte at modtage den og så ikke sende den retur til os.

Fortrydelsesretten frafalder desuden hvis..

Såfremt forseglingen/emballagen brydes, frafalder fortrydelsesretten grundet hygiejnemæssige årsager. Du kan derfor ikke bryde forseglingen på f.eks. et headset og gøre brug af returretten efterfølgende, da et hygiejneprodukt ikke kan sælges igen.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ombytning af varer

Hos os kan du altid ombytte dine varer til andre produkter, uanset købstidspunkt, hvis varen ikke er taget i brug og ikke har brudt emballage, herudover gælder det ikke for varer der imidlertid er udgået.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, såsom hvis pakken beskadiges eller ødelægges under transporten.

Vigtigt: Alt returnering bør ske med track and trace. Det er afsenders ansvar at sørge for, at pakken når frem. Returforsendelser må ikke ske med fx DAO, da DAO ikke leverer til erhverv. Det er op til dig at ajourføre dig med det fragtselskab der bruges at de kan leverer den med omdeling til erhverv med tracking nummer.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, og du er berettiget ud fra retuerningsproceduren, vil du blive krediteret. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Ved reklamation refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din returforsendelse.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Varen sendes til:

Restrup Kærvej 80, 9240 Nibe

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamer i god tid

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Restrup Kærvej 80, 9240 Nibe

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Prisgaranti

Hos os er du altid sikret den bedste pris! Derfor har vi naturligvis prisgaranti på alle vores varer – Hvis du finder en identisk vare hos en anden dansk registreret webshop, så matcher vi naturligvis prisen. Du skal sende dokumentation til os inden du foretager købet, for at få matchet prisen. Prisgarantien gælder for identiske produkter af samme brand, model og varenummer.

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Dansk Ehandel ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Datainformation

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på websitet er

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os her

Tillæg til erhverv

Alt B2B handel er underlagt særlige vilkår, og vi tilbyder ikke nogen form for returret, ombytning eller lignende af købte produkter. 24 måneders reklamationsret vil altid være gældende. En handel er erhverv hvis køber eller modtager er angivet som værende en virksomhed.

Tvister

Enhver tvist mellem køber og skal afgøres ved et hjemting udvalgt af.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.07.2021